keskiviikko 23. toukokuuta 2012

Ekat viralliset

Sunnuntaina oli siis meidän ensimmäiset viralliset agikisat. Lähdin aamulla ajelemaan Hankasalmelle, jossa sitten tapasin Lauran ja jatkettiin Lauran autolla Pieksämäelle. Olin ilmoittanut Lissun kolmelle radalle. Jännitys oli jotain aivan kaameaa ennen ensimmäistä rataa. Rataantutustuessa vaan tärisin, mutta kaikesta huolimatta rata meni odotuksia paremmin. Ekalta radalta tuli siis kaksi kieltoa, ensimmäinen kolmos esteeltä, jossa mä vedätin koiraa liikaa ja näin ollen se lähti mun perään esteen ohi. Toinen kielto tuli kepeiltä, jotka meni jokaisella radalla ihan plörinäksi. Jotenkin jokaisella radalla tein saman virheen enkä jostain syystä osannut ohjata Lissua kepeille oikein. Treeneissähän Lissu osaa hakea kepit pitkältäkin matkalta itse. Nyt se ei vaan onnistunut. En tiedä johtuiko siitä että se aisti ohjaajan jännityksen vai mistä. Ja mulla on myös se ongelma että lakkaan ohjaamasta kun virheitä syntyy. No tähän auttaa vaan treeni ja kisakokemus. Nyt kesäkuu tahkotaan sitten keppejä ja vauhtiakin Lissulle pitäisi jostain löytää lisää. En ymmärrä mihin sen vauhti on kadonnut kun jossain vaiheessa se oli tosi nopea. Johtuuko se sitten mun omasta varmistelusta vai mistä? No kahdelta seuraavalta radalta tuli sitten hylkäykset. Tokalla radalla Lissu hyppäs mun huonon ohjauksen vuoksi esteen väärästä suunnasta. Kolmas rata oli kaikista huonoin, ja tuntui jotenkin siltä että Lissu ei ois enään edes oikein jaksanu suorittaa. Ja omakin epävarmuus kasvoi. No ekoiksi kisoiksi olen kuitenkin tosi tyytyväinen. Viimeisellä radalla se vielä varasti lähdönkin :( täytyy noiden kanssa olla tarkkoja, ettei ala ryöstämään jatkossakin. Tässä videomateriaalia kisoista (otan ilomielin kommenttia vastaan suorituksistamme):


 Maanantaina oltiin sitten vielä LAUKAn (Laukaan koiraharrastajat)järjestämissä epiksissä. Osallistuttiin Lissun kanssa mölliradalle ja kilpailevien radalle. Mölliradalta nollavoitto!! Ja kilpailevien radalta kaks kieltoa ja hieman yliaikaa, mutta siltikin kakkossija !! Vähänkö hienoa!! Tässä myös videomateriaalia niistä karkeloista:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti