torstai 13. helmikuuta 2014

TOKO on kivaa!

Lissun kanssa käytiin tekemässä eilen TOKOa kun oon vihdoinkin tajunnut että meidän vieressä on valaistu oma pikku kenttä (moventaksen parkkipaikka). Nyt on ollut sen verta lauhaa että pilkkukin tarkenee paikkamakuussa. Harmittaa kyllä, että en tajunnut ottaa kameraa mukaan, seuraavalla kerralla olen viisaampi.
Sitten niihin liikkeisiin.

Ensimmäisenä tehtiin ihan vaan perusasentoon tulemista. Ensin niin että Lissu istui parin askeleen päässä musta, sitten pidennettiin vähän matkaa. Nää meni tosi hyvin, tais tulla vain yks vinkuravänkyrä. Kokeilin myös niin, että jätin Lissun hieman sivusuunnassa mun eteen istumaan ja kutsuin. Se oli selvästikin vaikeampi, kun sillä ei ollut suora linja muhun. Meni istumaan vähän mun taakse. Täytyy treenailla, koska olishan se suotavaa että se osais tulla sivulle mistä tahansa.

Sitten siirryttiin seuraamiseen ja tässä jotui vähän muistuttelemaan, että mitenkäs se menikään. Lissu rupeaa edistämään ihan hirveesti ekalla yrittämällä. Mutta kyllä se sitten lähti sujumaan ihan kivasti. Käännöksissä pysyy hyvin mukana, mutta täyskäännöt on sille vähän vaikeita. En tosin itsekään oikein tiedä miten mun kuuluis kääntyä niissä joten ehkä se sekoittaa koiraakin sitten. Tein lyhyitä seuraamisia ja palkkailin paljon.

Kolmantena tehtiin jääviä. Liikkeestä maahan menossa ei ole mitään ongelmaa, Lissu teki tosi nätit ja nopeat maahanmenot. Liikkeestä seisominen sitten olikin vähän hankalampi homma. Voimakkaalla käsiavulla se jää seisomaan, mutta ilman sitä Lissu painuu heti maahan. Täytyy varmaan nyt vaan ihan hirveesti vahvistaa tota ja ottaa vaikka takapalkka joka on superpalkka kissanruoka.

Tehtiin myös pari luoksaria ja Lissu tulee kyllä hyvällä vauhdilla, mutta mun täytyy nyt kyllä oikeesti miettiä haluanko mä sen mun eteen vai sivulle. Sivulle tuloon se tarttee erillisen käskyn joten eikai se ois kovin vaikea opettaa tulemaan eteen...mietitään.

Viimeisenä tehtiin paikkamakuu. Hienosti pilkku kesti häiriön, kun ohi ajoi pyöriä ja yhdet lastenvaunut. Pyörät on sille pahoja juttuja kun se ei oikein kestä tollasia nopeasti ohi meneviä asioita. Mutta hienosti pysyi vaikka pää vähän pyörikin. Aika tais olla 2min.


Ajattelin perjantantaina käydä vähän tekemässä hyppyestettä hallilla, siitä on niin pitkä aika kun ollaan sitä tehty viimeksi.

Sunnuntaina onkin sitten agsakisat ja kisataan kahden agiradan verran.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti