maanantai 22. maaliskuuta 2010

Näyttelyhulinoissa tampereella.

Lauantaiaamuna pakattiin autoon Jimi(M. He Is The One), Saku ja juoksuinen Lissu. Automatka meni puoleenväliin ihan kivasti ja hiljaisissa merkeissä kunnes Jimi tajusi että Lissulla on juoksut. Loppumatkan saimmekin kuunella Jimin kaunista lauluääntä, kuvitteli poika vissiin pääsevänsä susikuoroon :) Junnu-uroksissa kisasi Sakun lapsenlapsi Ujo. Ujo oli todella hienosti PU2 ja sai SERTin. Onnittelut Ujon omistajalle menestyksestä. Pappa on ylpeä :D

Kuvassa Ujo.

Jimi sai kehässä tulokseksi ERIn ja oli luokassaan kolmas. Saku sai ERIn mutta ei sijoittunut luokassaan. Lissu sai myös ERIn ollen luokkansa kolmas. Marnellin kasvattajaluokka oli kolmas kera KP:n. Alla hieman kuvia kehässä olijoista.

Kuvassa Laura ja JimiKuvassa oik. minä ja Saku.
Lissu kummassakin ylemmässä kuvassa.

Paluumatkakin sujui Jimbon lauluääntä kuunnellen, mutta mitäpä pienistä. Mukava reissu, kiitos Laura matkaseurasta.

tiistai 16. maaliskuuta 2010

Italian reissua, Lissun juoksua ja murtunut sormi.

Olin perheen kanssa italiassa viikon lomalla 27.2.-8.3. Oli todella ihana ja antoisa reissu alppimaisemissa. Lumilautailua 8h päivässä ja päälle aivan tajuttoman hyvää ruokaa :) Lomaviikon keskivaiheilla käytiin myös oleskelemassa ja shoppailemassa Torinossa, huhhuh sitä liikennettä. Onneksi ei itse tarvinnut ajaa siellä autoa. Koirat oli Tonin hellässä hoidossa viikon ajan, ja eiköhän Lissu päättänyt just ennen mun lähtöä aloittaa juoksunsa. No onneksi Sakua voi pitää sen kanssa yleensä just sen viikon niiden juoksujen alkamisen jälkeen. Vein Sakun kyllä heti 8.päivä äitille hoitoon. Siellä sen on hyvä olla, äiti käy sne kanssa ihan megapitkiä metsälenkkejä, se kutsuukin Sakua omaksi personal trainerikseen ;) Lissu on ollut vähän hukassa ilman "isoveikkaansa" ja keksii kaikennököistä omaa "ei niin kivaa" viihdykettä, kuten kaikenmoinen haukkuminen, vaikka mistään ei mitään ääntä kuuluisikaan :O onneksi Saku tule tämän viikon lopulla kotiin. Perjantaina onkin sitten vuorossa koirien pesua ja lauantaina lähdetään Tampereelle koiranäyttelyyn pitkästä aikaa. Odotan ihan innolla kehään pääsyä :)

Saa kyllä nähdä mitä mun kehässä olosta tulee kun vasemman käden pikkusormi on paketissa nimettömän kanssa. Maanantaiaamuna lähdin Lissun kanssa aamulenkille ja kaikessa siinä sähellyksessä kun yritin pelastaa Lissua lähitalon kultaisennoutajan hampaista päätti sitten pikkusormi murtua. Sormen keskimmäinen luu siis murtui ja nyt sitä pitäisi pitää kolme viikkoa paketissa, että näin meillä :D No tästä edes meikä pitää hanskat käsissään ulkoillessa koiran kanssa :)
Lisäilen kuvia tällä viikolla niin reissusta kuin ihanasta kääpiöpinserivauva Edistä, joka oli mulla hoidossa viikonloppuna<3 Tampereen näyttelyn jälkeen sitten lisää kuulumisia. Maisemia Italian alpeilta:

Olut maistui alppimaisemissa :D

perjantai 19. helmikuuta 2010

Uusi Blogi

Vaihdoin blogini uuteen, edellisen kovasti takkuiltua kuvien kanssa. toivottavasti uusi blogi miellyttää. Elämässä ei ole tapahtunut mitään kovinkaan kummoista. Koirat on saaneet viettää sohvaperunan elämää jokusen kuukauden. Lenkkeilty toki ollaan mutta siihen se sitten jääkin :) Itse käväisin tammikuun alussa Miamissa lomailemassa viikon ajan, koirat olivat sillä välin hoitopaikoissaa. Kiitos teille jotka jaksoitte ottaa rakkaani huostaanne :)

Oikein ottaa päähän kun on tullut laiskoteltua koirien harrastamisen kanssa. Agility nyt toki on tauolla lumien sulaamiseen asti kun meidän kerholla ei ole hallia missä harrastaa. Mutta on jäänyt tottistelutkin ihan kokonaan pois kuvioista. On tosin ollut kovia pakkasiakin mutta voisi niide kanssa ottaa pieniä liikkeitä sisätiloissakin. Jospa sitä saisi itseään niskasta kiinni ja rupeaisi taas treenaamaan. Lissun pk-jälki on myös tauolla lumien sulamiseen saakka, siihen mennessä treenataan keppien tunnistamista vähän lauhemmilla keleillä.

On tälle vuodelle jotain tavoitteitakin asetettu. Kuten BH-kurssin käyminen Sakun kanssa, ei nyt ehkä BH-kokeeseen mennä vielä tänä vuonna mutta jos kurssin saisimme suoritettua. Sakun kanssa sitten kesällä agi-kisoissa starttaaminen, edes möllikisoissa :) Sakun kanssa olisi myös tähtäimenä käydä ulkomailla näyttelyissä, toivon mukaan takaisin tultaisiin uuden valiotittelin kanssa. Lissun kanssa ei tälle vuodelle ole kovinkaan suuria suunniteltu, agilityä hinkataan jatkossakin, tosin varman päälle ottaen, haluan Ällästä varman koiran kontakteille, Sakun kanssa kun mentiin vähän rimaa alittaen ja nyt sitten saa tehdä töitä sen eteen että kontaktit paranisivat :( Jäljellä treenataan sitten taas kesäilmojen koittaessa :) Lissun kanssa näyttelyissä käynti jatkuu ja ulkomaillekkin olisi tarkoitus tänä vuonna suunnata :)

Olen päättänyt nyt hakea myös kouluihin. Kahteen kouluun ainakin näin alustavasti. Kokemäelle eläintenhoito-opintoja suorittamaan akuispuolelle, sekä Petäjävedelle valokuvausta opsikelemaan. Katsotaan sitten pääsenko kumpaankaan :)

Tässä myös muutama kuva talvipäivän ilakoinnista.